Blog

Na pozycję Twojej strony w Google ma wpływ ponad 200 bardzo różnych czynników. Postaramy się wyszczególnić 10 najważniejszych, na które warto zwrócić obecnie uwagę.

1. Odpowiedni dobór słów kluczowych

Słowa kluczowe to jeden z najważniejszych elementów związanych ze skutecznym pozycjonowaniem strony www. Warto dobrać je w odpowiedni sposób i używać w strategicznych miejscach strony m.in.: nagłówkach, tytułach, opisach. Trzeba też pamiętać o nienadużywaniu takich słów i naturalnym wykorzystywaniu ich w treści, tak aby nie sprawiały wrażenia dodanych sztucznie. Dobrym pomysłem będzie skorzystanie z Planera słów kluczowych. 

2. Wypełnienie strony wartościową treścią

 Tworząc stronę firmową powinniśmy zadbać o wypełnienie jej merytoryczną i oryginalną treścią, którą Google uzna za użyteczną i unikatową. Wystrzegajmy się powielania treści z innych stron ponieważ ma to niekorzystny wpływ na pozycję naszej witryny. Napisanie wartościowej treści na stronę warto zlecić copywriterowi, który w profesjonalny sposób ułoży dla nas odpowiedni tekst.

3. Ustalenie grupy docelowej

Powinniśmy się zastanowić przede wszystkim nad tym do kogo kierujemy naszą ofertę i jaki ma mieć zasięg. Czy chcemy świadczyć usługi w całym kraju, czy działać w obrębie naszego regionu. W pozycjonowaniu na rynku lokalnym pomaga założenie profilu w Google Moja Firma. Taka wizytówka umożliwia szybkie wyszukanie Twojej firmy w obrębie wyznaczonego miejsca, a co więcej wszystkie dodane przez Ciebie informacje (np.: adres firmy, numer telefonu, godziny otwarcia, opinie klientów, czy zdjęcia) pojawiają się w Mapach Google.

4. Używanie nagłówków H1, H2, H3

Nagłówki strony różnicują ważność treści, która pojawia się na stronie. Dlatego tag H1 jest najważniejszy i jemu specjaliści od pozycjonowania przypisują największe znaczenie. Następne w kolejności są nagłówki H2 i H3, które również posiadają duże znaczenie i ustalają hierarchię treści, przeznaczonej dla odbiorców. Nagłówek H1 opisuje najważniejszy temat strony. H2 jest odpowiedzialny za rozdzielenie jednolitej informacji na części. Natomiast nagłówek H3 stanowi rozwinięcie tezy, która pojawia się w nagłówkach H2.

5. Linki wewnętrzne

Poprawne używanie linków wewnętrznych na stronie ułatwia jej nawigację. Oznacza to, że użytkownik w prosty i szybki sposób znajduje interesującą go treść, co korzystnie wpływa na finalny efekt pozycjonowania.

6. Linki zewnętrzne

Linkowanie zewnętrzne to zdobywanie odnośników z innych serwisów. Google coraz lepiej rozpoznaje kontekst i dlatego warto zdobywać odnośniki z serwisów, które są powiązane tematycznie z linkowaną stroną. Serwis linkujący przekazuje bowiem część swojej mocy serwisowi, do którego linkuje co przekłada się na poprawienie pozycji strony na liście wyników wyszukiwania.

7. Social Media

Słyszymy opinie mówiące o tym, że social media nie przyczyniają się do poprawy pozycji strony w wynikach Google ponieważ mogą być łatwe do zmanipulowania, ale wiemy jedno: posiadanie profilu na Facebooku czy Instagramie sprawia, że Twoja firma staje się bardziej przyjazna i wiarygodna. To miejsce do dzielenia się z Twoimi klientami życiem firmy “od kuchni”. Z czystym sumieniem polecamy zakładanie kont w mediach społecznościowych ponieważ przede wszystkim tworzą one ruch na Twojej stronie, a to już ma znaczenie przy pozycjonowaniu witryny.

8. Historia domeny

Data rejestracji domeny wpływa na pozycję w wyszukiwarce Google, ale  dużo większe znaczenie ma jej historia. W ocenie wyszukiwarek, strona zawierająca wartościową treść i dobrej jakości linki będzie dużo lepiej pozycjonowana niż, taka, która ma nieciekawą przeszłość (np.: spam lub kary).

9. Szybkość ładowania

Twoja strona musi ładować się szybko, jeśli zajmuje jej to więcej niż 5 sekund, traci około 40% odbiorców. Większość internautów jest bardzo niecierpliwa i nawet, jeśli Twoja witryna zawiera bardzo ciekawą i wartościową treść to odbiorca niestety nie będzie czekał zbyt długo na jej załadowanie.

10. Responsywność

W dzisiejszych czasach bez responsywnej wersji strony, Twoja witryna spada z pozycji wyszukiwarki. Algorytm Google poinformował o tym w roku 2015 i od tego czasu wszystkie strony internetowe powinny być dostosowane do wyświetlania na smartfonie i tablecie. Dlaczego tak się stało? Powód jest bardzo prosty – sam zadaj sobie pytanie jaką ilość czasu spędzasz przeglądając internet na komputerze, a jaką na komórce. Strony niedostosowane do wyświetlania na urządzenia przenośnych po prostu nie są funkcjonalne.