Projekt logo to główny i najważniejszy element identyfikacji wizualnej Twojej firmy. W związku z dużą ilością pytań ze strony klientów “Jak powstaje logo w naszym studio?”, postanowiliśmy przybliżyć wam proces tworzenia takiego projektu. Warto pamiętać o tym, że profesjonalne logo nie powstaje w przeciągu 5 minut i nie polega tylko na narysowaniu prostego znaku i wybraniu fontu. Niestety sprawa jest troszkę bardziej skomplikowana i aby wykonać odpowiedni projekt logo, musimy przede wszystkim poznać waszą firmę, zakres działalności i oczekiwania.
Etapy projektowania logo:
1. Wypełnienie briefu
Po wstępnej rozmowie z klientem i dogadaniu formalności, rozpoczynamy pracę nad logo. Na początek wysyłamy Ci dokument (brief) do wypełnienia, w którym znajduje się kilkanaście pytań dotyczących Twojej firmy. Czym więcej informacji nam udzielisz, tym łatwiej będzie nam wykonać odpowiedni projekt logo, dostosowany do Twoich potrzeb i charakteru działalności. To bardzo ważny element współpracy! Twoje odpowiedzi na zadane przez nas pytania ułatwiają nam określenie rdzenia Twojej marki, czyli tego jacy jesteście, waszej misji oraz siły, która was napędza. W ten sposób poznajemy charakter waszej marki, czyli staramy się zrozumieć co tak naprawdę odróżnia was od konkurencji, poznajemy faktyczne zalety firmy i wyszczególniamy najbardziej atrakcyjne elementy, które są kluczowe podczas procesu projektowania logo.
2. Pierwsze pomysły i szkice
Kiedy zbierzemy już wystarczającą ilość informacji, w głowie pojawiają się pierwsze pomysły i koncepcje. Szkicując na kartce papieru, szukamy unikalnego i odpowiedniego znaku graficznego dla Twojej firmy. Uruchamiamy myślenie lapidarne, czyli takie, które odrzuca wszelkie, niepotrzebne elementy logo i zostawia esencje, czyli myśl przewodnią.
3. Wektoryzacja logo
Jeśli uda nam się już znaleźć ciekawe pomysły na logo, rozpoczynamy prace w programie graficznym Adobe Illustrator. Projektujemy biało-czarny znak w przynajmniej 2 wersjach do wyboru, a następnie ustalamy typografię nazwy, czyli krój liter. Sprawdzamy, czy wszystko do siebie pasuje i odchodzimy od komputera robiąc sobie małą przerwę, aby logo „odpoczęło”.
4. Dobór koloru
Kiedy logo jest już prawie gotowe, przechodzimy do ustalenia kolorystyki projektu, jest ona najczęściej wykorzystywana w późniejszym czasie, przy wszystkich innych elementach identyfikacji wizualnej firmy. Trzeba się nad nią dobrze zastanowić, nie używając zbyt dużej ilości kolorów. Na tym etapie przyda nam się wiedza z zakresu psychologii barw i wskazane jest użycie koła kolorów.
5. Przedstawienie projektu
Gotowe projekty logo, w przynajmniej 2 różnych wersjach do wyboru, prezentujemy klientowi. W następnej kolejności wykonujemy ewentualne poprawki według Twoich wytycznych.
Przykłady naszych identyfikacji wizualnych
Przedstawiamy materiały reklamowe z wykorzystaniem logo wykonanych przez nasze studio.